loggaförslag_50x900_R49_G49_B49

Denna sida är framtagen enligt normerna för lättläst (LL). Mer utförlig information finns på våra andra sidor. 

Körkort för bil

Att ta körkort ska vara enkelt. Vi
hjälper dig genom alla moment.

Först ansöker du om körkortstillstånd
och sedan skriver du in dig  på trafikskola.

Hos oss får du anpassad
hjälp med teori och körning.

Vi kör när du vill köra
även kvällar och helger.

Det går ta buss 1 eller
buss 11 för att komma till oss.

Vi kan hämta upp dig
på stan om du inte kan
ta dig till skolan själv.

Teorin kan du plugga med ljudbok.
Du kan vara här och studera
och få hjälp under tiden.

Det finns också böcker på
persiska, kurdiska och arabiska.

När trafikskolan anser att
du är färdigutbildad är det 
dags för kunskapsprov och
uppkörning.

Kunskapsprovet kan du göra muntligt
och enskilt om du behöver.
Om du vill får du förlängd provtid.

Mer lättläst på Trafikverkets sida

 En körlektion
kostar 470 kr

Lektionen är
40 minuter lång

Teoripaketet 
kostar 1 500 kr

Riskutbildningarna
kostar totalt 2 700 kr


Vi har flera paket som
gör det billigare