Denna sida är framtagen enligt normerna för lättläst (LL). Mer utförlig information finns på våra andra sidor.
Körkort för bil
Att ta körkort ska vara enkelt. Vi
hjälper dig genom alla moment.
Först ansöker du om körkortstillstånd
och sedan skriver du in dig på trafikskola.
Hos oss får du anpassad
hjälp med teori och körning.
Det går att ta buss 1 eller
buss 11 för att komma till oss.
Du kan vara här och studera
och få hjälp under tiden.
Det finns också böcker på
persiska, kurdiska och arabiska.
När trafikskolan anser att
du är färdigutbildad är det
dags för kunskapsprov och
uppkörning.
Kunskapsprovet kan du göra muntligt
och enskilt om du behöver.
Mer lättläst på Trafikverkets sida

En körlektion
kostar 510 kr
Lektionen är
40 minuter lång
Teoripaketet
kostar 1 800 kr
Riskutbildningarna
kostar totalt 3 000 kr
Vi har flera paket som
gör det billigare